mandag 14. mai 2012

Den som venter...

 Torsdag 3 mai skulle jeg altså møte Chularat, som jeg har kjent en stund og nå skulle møte for første gang. Spenningen var stor, men takket være Heineken så var jeg ikke så nervøs som jeg kunne vært.
Etter å ha ventet hele dagen og det meste av kvelden, banket det omsider på døren og der sto hun jammen, den fineste jenta.
Vi kom fort godt overens og holder sammen ennå.

Vi bodde et par netter på Amari, med litt omvisning og shopping i et av Bangkoks mange fantastiske shoppingsentre. Det skorter ikke på muligheter for shopping her for å si det sånn. Enorme sentre og markeder finnes stort sett overalt, med svært variert utvalg.


Floating Market i Ayutthaya. Fantastisk sted!



Dagen før vi reiste til Hua Hin var vi i Rangsit der Chularat og søsteren bor når de er i Bangkok. Der ble det god mat og godt med øl. Dett var et av stedene som ble ille berørt av flommen i Thailand i fjor, og bildet under viser hvor vannet sto på det høyeste. Men det virker som man kommer seg raskt tilbake til normalen her nede.

Vannet sto helt opp til den tjukke hvite streken på denne stolpen. Det vil si at det meste sto under vann!


Ut på bar i Bangkok!

HUA HIN!
Her er vi nede ved stranda ved ankomst Hua Hin. Tookkata og Tik...

...og meg!

Etter å ha funnet et ledig rom i Hua Hin, bar det til PlearnWan. Et fantastisk marked som virkelig er verdt et besøk.




PlearnWan



Tookkata.

En annen fantastisk opplevelse i Hua Hin er Night Market, dette er åpent på natta så lenge det er kunder!
Også her kan man få kjøpt det meste man måtte ha behov for eller ikke!


Krabbedisken!

Fiskedisken, Night Market!


Night Market, Hua Hin!


Etter besøket på Night market, tok vi Tuk tuk hjem til hotellet!

Mellom PlearnWan og Night Market var vi faktisk på stranden en hel dag, men det kommer jeg tilbake til i neste avsnitt av bloggen.
Mye å se her nede og det hele er en fantastisk opplevelse for en som er vant til trauste kalde Norge. Trives veldig godt her i Thailand, sammen med Chularat som tar veldig godt vare på meg. To veldig ulike kulturer, noe som kan være både til inspirasjon og frustrasjon, det siste opplevde jeg da jeg etter et svært nødvendig ærend på et av Bangkoks toaletter oppdaget at her hverken var papir eller noe annet å gjøre seg ren med. Da føler man seg veldig liten...og hjelpeløs! Men man tar som kjent hva man har i slike situasjoner :-)


Neste innlegg: Strandkos i Hua Hin og besøk hos søster Oil i Ayutthaya med bilder fra Floating Market og to av mange fantastiske templer her i Thailand.
Neste etappe: Phrae og Chiang Mai!

Ønsker dere alle en fin dag og en fin 17. mai feiring når den tid kommer!

JohnV



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar